GLOBAL CITIZENSHIP

  1. Course Description
    본 과목은 ‘나의 빛을 세계에 비추는 계명인’즉 인성을 갖춘 교양인재 양성을 위해 개발되었으며 활동, 체험, 실습을 위주로 진행된다. 본 교과의 목적은 학생들이 자기 정체성을 확립하고, 타인에 대한 공감 능력을 높여 타인과 소통하고 책임질 줄 아는 리더로서의 자격을 갖추고 궁극적으로 인류 전체의 화합과 공동선 실현을 추구하는 글로벌 시티즌으로서의 기본적인 덕목과 소양을 갖추게 하는 데 있다. 교과의 내용은 세 단계로 구성되어 있다. 1단계는 ‘자기를 비추는 빛’으로서 진정한 나를 찾는 비전 교육이 이루어진다. 2단계는 타인을 비추는 빛으로서 타인과의 소통과 공존 교육이 이루어진다. 3단계는 세계를 비추는 빛으로서 화합을 위한 글로벌 시티즌 소양교육이 이루어진다.
  2. Course Objectives
    To make students more aware of how we affect others and others affect us. Students should be a bit better able to recognize the importance of multiculturalism, and how they affect that aspect of the global community.
  3. Teachnig Method
    Be on time, because attendance is highly important. Be respectful of yourself, your professor and your classmates. This is a learning environment, rudeness, disrespect and laziness will not be tolerated. 1 absence = failure. This is school policy and can not be changed. 4 late arrivals = failure. This is school policy and can not be changed. Be open minded. Not everyone thinks as you do, or has the same opinion as you. You mush be prepared to hear differing opinions and differing values and respect them. Not everyone is the same.
  4. Textbook
  5. Assessment
  6. Requiments
    NA
  7. Practical application of the course
    As South Korea becomes more and more of a presence in the global community, interacting with other cultures, languages, beliefs, etc., will become a major component in the continued development of SK as a world leader. This is common sense, and this class will explore this in greater detail.
  8. Reference