CASE STUDIES OF E-TRADE

  1. Course Description
    본 과목은 전자무역을 기반으로 하는 많은 기업들의 사례를 탐색하고 이를 분석하는 과정을 통해서 성공적인 전자무역을 위한 방법을 학습하는 과목이다. 최근 인터넷의 발전은 많은 기업들에게 비용 절감수단과 동시에 새로운 시장 개척의 방법을 제시하고 있다. 특히 무역 거래에서의 불필요한 부대 비용을 절감하는 수단으로 전자무역이 많이 활용되고 있으며 점차 시장 개척과 기업 내부 프로세스의 개선에도 전자무역이 활용되고 있다. 본 과목은 다양한 산업내 기업들의 여러가지 전자무역 활용사례를 분석함으로써 이러한 기업들의 노력과 성공 요인을 학습하는 과목이다.
  2. Course Objectives
    The objectives of this course is to give clear understand about the present scenario of e-trade in global market. This course will also investigate the relationship a company managed online community and consumer purchase decision. The student will be introduced to a range of relevant quantitative and qualitative business research methods and will select from these in determining a project design. learning will be demonstrated by applying these skills to a selected preliminary project design which highlights fitness for purpose in answering the defined research questions.
  3. Teachnig Method
  4. Textbook
  5. Assessment
  6. Requiments
  7. Practical application of the course
    After successfully completing this course, students will be able to - identify specify and scope an organizational problem or issue requiring a research based approach - identify major problem faced by e-commerce website.
  8. Reference