GLOBAL BUSINESS MANNER

  1. Course Description
    국제비즈니스에 있어서 핵심은 거래 상대방과의 자유로운 의사소통이다. 또한 해당 기업, 해당 제품 등에 대한 효과적인 프레젠테이션도 국제비즈니스에 있어서 필수적인 사항이다. 비즈니스 프레젠테이션은 의사소통뿐만 아니라 적절한 비즈니스 매너를 포함하는 개념이다. 원어(영어)강의를 통해 학생들의 비즈니스 커뮤니케이션에 대한 연습과 함께 비즈니스 매너에 대한 포괄적인 내용을 강의한다.
  2. Course Objectives
    1. Students will communicate effectively in both speech and writing. 2. Students will understand ethical issues and situations. 3. Students will deliver effective business presentations. 4. Students will learn to provide positive feedback, accept feedback, and use feedback to improve communication skills. 5. Students will write business documents that are grammatically correct and use appropriate business style. 6. Students will develop effective interpersonal communication skills.
  3. Teachnig Method
    1. Come to class. Don't be late. 2. Be prepared. Bring textbook, pens or pencils and assignments to class. Read or watch videos and be prepared to discuss them. 3. Be respectful. Listen when others talk. 4. Use as much English as possible.
  4. Textbook
  5. Assessment
  6. Requiments
  7. Practical application of the course
  8. Reference