교과목 설명

ADVERTISING AND MARKETING(영어강의) [ADVERTISING AND MARKETING]
This course is an introductory study of theoretical and structural models of marketing communication and it involves the understanding and appreciation of proper strategies in advertising, creative and media as bases for effective advertising campaigns. Students will explore the role of advertising; marketing, planning, and researching in successful advertising, and the execution of advertising.
핵심역량과 교과목의 연관성
핵심역량과 본 교육과목의 연관성을 나타낸 표입니다.
인재상 특성 핵심역량 연관성
창의적 국제인(Creative Global Citizen) 도전적개척정신
F(Frontiership)
도전정신 연관
자기주도 연관없음
윤리적봉사정신
A(Altruism)
감성역량 연관없음
윤리적가치관 연관없음
국제적문화감각
C(Culture)
외국어구사능력 매우연관
문화적포용력 연관
창의적전문성
E(Expertise)
문제해결능력 연관없음
종합적전문지식 매우연관
학과(전공) 교육목표의 연관성
학과(전공) 교육목표의 연관성을 나타낸 표입니다.
학과(전공) 교육목표 연관성
Ⅰ. 커뮤니케이션 문제해결을 위한 창의적 전문 인재 양성 매우연관
Ⅱ. 이론과 실무를 겸비한 인재 양성 매우연관
Ⅲ. 산업경영자로서의 능력과 교양을 겸비한 인재 양성 연관