교과목 설명

HOW SHOULD WE LIVE?:ETHICS FOR BEGINNERS(영어강의) [HOW SHOULD WE LIVE?:ETHICS FOR BEGINNERS(LECTURE IN ENGLISH)]
In this course, wewill ask some elementary ethical questions: What are good ways of living and acting? Should we seek pleasure, knowledge, success, the realization of our dreams, well-being, happiness, virtue, justice …? Must we be good to other people? What are our responsibilities? ? Our traditions give us answers to these questions. But should we always accept them? Do we have reason to follow the moral norms of our society? ? Various philosophers in East and West have tried to answer such question. It will be helpful to look at their answers.
핵심역량과 교과목의 연관성
핵심역량과 본 교육과목의 연관성을 나타낸 표입니다.
인재상 특성 핵심역량 연관성
창의적 국제인(Creative Global Citizen) 도전적개척정신
F(Frontiership)
도전정신 연관없음
자기주도 연관
윤리적봉사정신
A(Altruism)
감성역량 연관없음
윤리적가치관 연관
국제적문화감각
C(Culture)
외국어구사능력 매우연관
문화적포용력 연관없음
창의적전문성
E(Expertise)
문제해결능력 매우연관
종합적전문지식 연관없음
학과(전공) 교육목표의 연관성
학과(전공) 교육목표의 연관성을 나타낸 표입니다.
학과(전공) 교육목표 연관성
Ⅰ. 논리적으로 비판하는 지성인 육성 연관
Ⅱ. 합리적으로 판단하는 전문가 육성 매우연관
Ⅲ. 윤리적으로 실천하는 지도자 육성 매우연관
전공능력과의 연관성
전공능력과의 연관성을 나타낸 표입니다.
매우연관 연관

윤리성

의사소통능력

문제해결능력

자기개발능력

자원관리능력

정보분석능력

국제감각능력