교과목 설명

THE LAW OF WAR AND PEACE [THE LAW OF WAR AND PEACE]
The course examines the law governing international conflict. A central debate (in which the students will engage), is the proposition that while law is assumed to prevent, constrain, and civilize war, it can also serve as an enabling vocabulary for conflict. The course addresses the dilemmas, assumptions, and policy choices involved in the regulation of conflict by means of law. The course also covers the law governing a state’s decision to go to war; the law of the use of force (jus ad bellum and jus in bello), humanitarian law, the involvement of international law in post-conflict situations and several related topics such as the notion of international crisis, collective security, humanitarian intervention and the responsibility to protect, the regime governing the use of nuclear and other weapons, the law of occupation, peacekeeping, the use of private armies and paramilitary groups. The course relies heavily on case studies and will examine in depth contemporary and historical cases of the use of force, such as Iraq, the Former Yugoslavia, Afghanistan, Entebbe and Syria, amongst others. Students will stage debates on legal and policy issues.
핵심역량과 교과목의 연관성
핵심역량과 본 교육과목의 연관성을 나타낸 표입니다.
인재상 특성 핵심역량 연관성
창의적 국제인(Creative Global Citizen) 도전적개척정신
F(Frontiership)
도전정신 연관없음
자기주도 연관
윤리적봉사정신
A(Altruism)
감성역량 연관없음
윤리적가치관 매우연관
국제적문화감각
C(Culture)
외국어구사능력 연관없음
문화적포용력 연관
창의적전문성
E(Expertise)
문제해결능력 연관없음
종합적전문지식 매우연관
학과(전공) 교육목표의 연관성
학과(전공) 교육목표의 연관성을 나타낸 표입니다.
학과(전공) 교육목표 연관성
Ⅰ. 세계평화와 번영에 기여할 국제기구 전문가 양성 연관
Ⅱ. 국가발전과 인류의 공영에 이바지할 외교인 양성 매우연관
Ⅲ. 개도국의 발전을 위해 봉사할 국제개발원조의 윤리적 전문가 양성 연관
전공능력과의 연관성
전공능력과의 연관성을 나타낸 표입니다.
매우연관 연관

문제해결 능력

의사소통능력

국제적 윤리성

협동능력