교과목 설명

CONTEMPORARY ISSUES IN INTERNATIONAL BUSINESS [CONTEMPORARY ISSUES IN INTERNATIONAL BUSINESS]
Students will examine empirically the current global position of the South Korean economy in historical perspective. This will include the structure and evolution of exports (disaggregated by (1) industry, (2) value, and (3) destination). Students will also examine the structure and evolution of imports. Finally, students will do the same with global capital flows. Here, the focus is on disaggregating the kinds of inflows and outflows (short and long-term, direct and portfolio investments, state and private, bank and non-bank) and likewise their global pattern (origins and destinations by region and nation). Special attention will be devoted to the concrete South Korean economic interactions with the United States, European Union, Japan, and China, respectively. Finally, we will seek to combine theory and the empirical record. Here the goal will be to enable each student to reach some general conclusions about the current condition and prospects for the South Korean position in the world economy
핵심역량과 교과목의 연관성
핵심역량과 본 교육과목의 연관성을 나타낸 표입니다.
인재상 특성 핵심역량 연관성
창의적 국제인(Creative Global Citizen) 도전적개척정신
F(Frontiership)
도전정신 연관없음
자기주도 매우연관
윤리적봉사정신
A(Altruism)
감성역량 연관없음
윤리적가치관 연관
국제적문화감각
C(Culture)
외국어구사능력 연관
문화적포용력 매우연관
창의적전문성
E(Expertise)
문제해결능력 연관없음
종합적전문지식 연관없음
학과(전공) 교육목표의 연관성
학과(전공) 교육목표의 연관성을 나타낸 표입니다.
학과(전공) 교육목표 연관성
Ⅰ. 새로운 비지니스 동향을 선도하는 국제 비지니스인 양성 매우연관
Ⅱ. 창의적인 사고로 세계와 소통하는 마케팅 전문가 양성 연관
Ⅲ. 윤리적인 국제 재무인의 양성 연관
전공능력과의 연관성
전공능력과의 연관성을 나타낸 표입니다.
매우연관 연관

문제해결

분석능력

의사소통

협동능력